Friday, 22 July 2011

long tail (untuk dijual)- AYAM ADA KAT OTAI DI ULU KALANG


20 comments:

  1. lawa ekor...btg kaki ke ujung ni

    ReplyDelete
  2. batang kaki boleh,ujung pon boleh

    ReplyDelete
  3. ayam x jadi jual coz kawan dah ambil buat turun/pesum...

    ReplyDelete
  4. kalau ayam klepet, klepet kanan atau klepet kiri yg lebih baik?

    ReplyDelete
  5. kelepek kiri pusing kanan....x tau betoi ka x....sebab itu tanda je....ayam sekarang pakai ujung tanduk....ayam baik pon kecundang(utk ayam ujung)....siapa tikam tempat baik dulu dia menang....kalau ayam batang kaki boleh la berkira sikit...

    ReplyDelete
  6. kalau benih ekor panjang/lambak biasanye ayam ujung kan.... kalau yg batang kaki takde ke yg lawa2 cam nie?

    ReplyDelete
  7. jarang nak jumpak ayam ekor panjang main batang kaki...tapi ayam ni boleh main 2 jalan...pukul x la hebat sangat..tp mungkin pedih kena gu kot...lagi baik ayam ni main ujung,,,tikam masuk...

    ReplyDelete
  8. ayam ni dulu ayam cina tauke r'tron s.besi....tp dia sebok dgn b'ness dia, dia jual ayam ni...mula ayam ni menang batang kaki taji ori....tp sebab nampak lagi baik main ujung tanduk....tuan dia main ujung...

    ReplyDelete
  9. kalau ader anak mesti cantik2 ngan ekor lambak dan panjang nyer....

    ReplyDelete
  10. bergantung pada ibu yang di kawin kan...kalau ibu canti,,,anak mungkin cantik...

    ReplyDelete
  11. ayam nie kelas aper yer? Macamner nak tau kelas2 ayam sabung nie?

    ReplyDelete
  12. orang dulu2 tengok tinggi dan ketebalan nya...anggaran masing2...sekarang ni mungkin tengok tinggi, berat...ketebalan.....dan anggaran di bon... ayam ni dlm klas b...

    ReplyDelete
  13. ooo.... jadi makin besar ayam tu maka kelas nyer pun naik lah... corak permainan ader ambik kira tak?

    ReplyDelete
  14. x ayam tengok pada tinggi,tebal,berat...

    ReplyDelete
  15. ekor cntik ayam ni...sy minat sgt...nmpak cm berumur la ayam ni..tp msh cntik...klu anak dia ada mst cntik ni.ekor meleret ke tanah...brapa umo ayam ni,berat berapa kg.

    ReplyDelete
  16. ayam ni dah 3-4 bulu....dah tua, x boleh bawak pi bon dah...buat turun anak /pesum boleh la... ayam x la cantik sangat...boleh la... ayam dah menang 6x... 1 menang batang kaki susuh ori...5 lg menang susuh sambung tanduk... ayam menang nasib baik menang buah sembung kalau x dah injury atau dah pi....jadi dia ni x da injury...sihat lagi.

    ReplyDelete
  17. cantik ayam ni..mmg ade class tersendiri..

    ReplyDelete
  18. ada...kenapa minat ka ayam ni...ayam ni ada kat rumah kawan....tengah turun anak...

    ReplyDelete
  19. ayam ni kena jerat...mata kail dekat rengkong....x dapat di selamatkan...MATI

    ReplyDelete